في صناعة شديدة التنافسية، يمكن أن تساعد الحلول التكنولوجية المدعومة بالذكاء الاصطناعي صناعة الإعلام في إدارة مواردها بشكل أكثر كفاءة وأن تساهم في نجاحها حالياً ومستقبلاً.
بينما نتحول بسرعة بالغة نحو عالم شعاره الأساسي الرقمنة، نجد أن قوة الذكاء الاصطناعي بدأت بالتصاعد بطريقة لن تتمكن معها أي صناعة من تجنبها، وعلى رأسها صناعة الإعلام التي تسير بسرعة كبيرة نحو التحول الرقمي في جميع قطاعاتها الفرعية، بما في ذلك القطاعات المرئية والمكتوبة والمسموعة. فإذا عدنا بالزمن نحو الأيام التي تميزت فيها المحادثات بالرسم على الكهوف وإرسال الأخبار والمعلومات عبر الحمام وحتى الوقت الحاضر، عندما أصبح استخدام فيسبوك أو سناب شات للتواصل وكتابة التغريدات وسيلة رئيسية لإيصال أفكارنا في لمح البصر، فإن هذا يعتبر إنجازاً كبيراً كانت فيه تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي هي المحرك الرئيسي لهذا التحول. كيف سيغير…
لمواصلة قراءة المقال مجاناً، أدخل بريدك الإلكتروني لمواصلة قراءة المقال مجاناً، حمل التطبيق أو ادخل بريدك الإلكتروني.
أو
تسجيل الدخول متاح أيضاً عن طريق
تسجيل الدخول متاح أيضاً عن طريق
نستخدم ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك، استمرار استخدامك للموقع يعني موافقتك على ذلك. سياسة الخصوصيةأوافقX
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.